کد مطلب: 18306
  تاریخ انتشار:  1400/08/11 - 10:46


هند: تا ۵۰ سال دیگر "کربن صفر" می‌شویم

دولت هند می‌گوید که تا سال ۲۰۷۰ انتشار آلاینده‌های کربنی را در این کشور به صفر می‌رساند.

دولت هند می‌گوید که تا سال ۲۰۷۰ انتشار آلاینده‌های کربنی را در این کشور به صفر می‌رساند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در حالی این وعده را در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (کوپ ۲۶) اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی این اجلاس رسیدن به وضعیت "کربن صفر" در سال ۲۰۵۰ بود.

وضعیت کربن صفر به این معنا است که کشورها تنها به اندازه‌ای که توان جذب کربن را دارند، آلاینده کربنی تولید کنند. با این حساب به میزان کربنی که در آتمسفر وجود دارد اضافه نخواهد شد.

در نقطه مقابل، چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۶۰ به نقطه کربن خنثی می‌رسد و آمریکا و اروپا گفته‌اند تا سال ۲۰۵۰ به این هدف خواهند رسید.

هند پس از چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا بیشترین میزان دی‌اکسید کربن را در جهان تولید می‌کند اما با جمعیت انبوهی که دارد، میزان تولید سرانه کربن آن نسبت به دیگر اقتصادهای بزرگ جهان بسیار پایین‌تر است.

مودی در اجلاس کوپ چهار تعهد دیگر را از سوی هند اعلام کرد. این کشور از جمله وعده داده که تا سال ۲۰۳۰ نیمی از انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تامین کند و تا همین زمان میزان تولید آلاینده‌های کربنی خود را یک میلیارد تن کاهش دهند.

چارچوب زمانی تعهد هند برای رسیدن به وضعیت کربن صفر، کنشگران محیط‌زیستی را مایوس کرده است اما مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. به این ترتیب نخست‌وزیر هند با اعلام تعهد کشورش تا سال ۲۰۷۰، خود را در برخورد با مسئله تغییرات اقلیمی جدی نشان داده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان